Przejdź do treści

Wykorzystanie kółek w wiosennych pracach

Programy kształcenia zintegrowanego w zależności od tego kto jest ich autorem różnią się od siebie układem treści, celami szczegółowymi, niektórymi elementami. Zawsze jednak program nauczania realizowany jest w powiązaniu z kalendarzem przyrody.

Treści programowe dobierane są tak , aby tematyka była dostosowana do pór roku. Wiosną mówi się o zwierzętach, roślinach, wszystkich zmianach w przyrodzie. Zakres realizowanej tematyki uzależniony jest od poziomu klasy, pomysłu nauczyciela i wielu innych czynników, ale zawsze związany jest ze zmiennością przyrody.

Pracując w klasie trzeciej, w celu uatrakcyjnienia zajęć i realizacji treści programowych zaproponowałam dzieciom wykonanie ozdób z kółek właśnie o tematyce wiosennej i świątecznej. Samodzielnie przygotowałam kilka wzorów, aby przybliżyć uczniom tematykę pracy i sposób wykonania. Gotowe prace stały się również początkiem dyskusji i opowiadań dzieci o swoich własnych pomysłach.

Nie wymagałam od uczniów tylko odwzorowania, pracowali w różny sposób. Dzieci zdolniejsze realizowały samodzielne prace, wymyślały pojedyncze elementy i układały kompozycje na przygotowanych okręgach. Jeżeli ktoś nie miał pomysłu na prace twórczą odwzorowywał przygotowane wcześniej prace. Uczniowie słabsi manualnie mogli umieścić na swoim okręgu niewiele elementów i tylko te łatwiejsze. Nie było jednak dziecka, które nie wykonałoby pracy.

Tak wykonane elementy można wykorzystać jako ozdoba okien.

[nggallery id=88]

Tekst: Bogusława Kasprzycka.

Dodaj komentarz